Який краще мотоблок

1086

Заміська життя приваблює багатьох, крім чистого повітря, ще й можливістю отримати в своє розпорядження земельну ділянку для вирощування сільськогосподарських культур. Однак, якісна обробка землі – це завжди дуже нелегкий труд, пов’язаний із значними фізичними зусиллями. Орудуючи тільки «вірними помічниками»: лопатою, граблями, мотикою, домогтися серйозних результатів, особливо якщо ділянка розміром все-таки не з «носовичок» надзвичайно складно. Тим більше що сучасна людина ще й навчився цінувати час – віддавати весь світловий день без залишку тільки робіт на городі подобається вже далеко не кожному.

Який краще мотоблок – вибираємо надійного помічника для сільськогосподарських робіт

Що робити? Заганяти час від часу за окрему плату на свою ділянку справжню важку сільгосптехніку буває невигідно економічно, а нерідко – і зовсім неможливо. Але вихід є – в обробці землі допоможе мотоблок.

Поява і широке поширення подібних механізмів, без особливого перебільшення, можна назвати своєрідною революцією в індивідуальної сільськогосподарської діяльності. Але щоб техніка не підвела, повністю виправдала вкладені в неї кошти, її потрібно правильно вибирати. Тому є сенс висвітлити питання — який краще придбати мотоблок для конкретних умов експлуатації.

Зміст статті

  • 1 Що таке мотоблок. Різновиди техніки за типом приводу.
  • 2 Умовна класифікація мотоблоків за призначенням
  • 3 Критерії вибору мотоблока для індивідуального використання.
  • 4 Короткий огляд популярних моделей культиваторів та мотоблоків різного класу.
    • 4.1 Моделі суперлегкого та легкого класів
    • 4.2 Моделі середнього класу
      • 4.2.1 Відео: Приведення мотоблока «Патріот Урал» в робочу готовність
    • 4.3 Мотоблоки важкого класу
  • 5 Відео: «Змагання» мотоблоків «Нева», «Ока» і «Цілина»

Що таке мотоблок. Різновиди техніки за типом приводу.

Насамперед – що ж мається на увазі під поняттям «мотоблок».

Це – самохідна сільськогосподарська машина на одновісному шасі, оснащена механічним приводом, який створює тягловий і робоче зусилля. На мотоблоці встановлюється обладнання пасивного (працює тільки від переміщення) або активного (передбачає обертання робочого механізму) типу різної функціональності. Кількість можливих агротехнічних функцій залежить від класу мотоблока і ступеня його оснащеності.

Одним словом, його можна з деякою часткою умовності вважати міні-трактором, що дозволяє виконувати сільськогосподарські роботи в тих умовах, коли застосування великої техніки нерентабельно, непродуктивно або зовсім неможливо.

Якісний мотоблок з хорошим комплектом навісного та причіпного обладнання значно спрощує виконання трудомістких агротехнічних і навіть загальногосподарських робіт

Робоче або тягловий зусилля створюється на мотоблоки з допомогою встановленого двигуна.

  • Не мають особливо широкого поширення, але все ж таки представлені у продажу мотоблоки з електричним двигуном. Їх точніше буде назвати культиваторами, так як функціональні можливості їх невеликі, обмежуються поверхневою обробкою грунту і боротьби з бур’янами. Тим не менш, для невеликих ділянок, розташованих в безпосередній близькості від будинку, вони цілком придатні. Тим більше без них важко обійтися тим, хто займається тепличним господарством. Використовувати в закритому приміщенні мотоблок з двигуном внутрішнього згоряння, тобто з вихлопом продуктів згоряння палива все ж далеко не самий розумний варіант.

Електричний культиватор «DAEWOO DAT2500E» – стане гарним помічником для роботи, наприклад, в тепличному господарстві

Природно, для роботи з такою технікою необхідно передбачати наявність підключення до електромережі. Тягнеться слідом за агрегатом мережевий шнур підносить масу незручностей працівнику, тим більше що «сусідить» з гострими обертовими фрезами. Цей недолік усунений у моделях електричних культиваторів, оснащених двигуном, що працює від акумулятора.

Акумуляторний електричний культиватор «GreenWorks G40TL 27087» — висока маневреність, підвищена безпека експлуатації, але виражена обмеженість по тривалості роботи на одній зарядці

Немає слів — дуже зручно. Однак, функціональність невисока, обмежується лише поверхневою обробкою ґрунту в зовсім невеликій смузі. І тривалість роботи від однієї зарядки вельми обмежена – зазвичай не перевищує години. Тобто в ролі серйозної агротехнічної машини розглядати такі агрегати все ж не варто.

  • Найбільш поширеними і популярними споживачами є мотоблоки з бензиновими двигунами.

На легкої техніці такого призначення частіше встановлюються двотактні двигуни, що вимагають особливої підготовки палива (змішування в певній пропорції з моторним маслом).

Легкий культиватор з компактним двотактним бензиновим двигуном

Достоїнствами двотактних двигунів можна вважати їх компактність, простоту пристрою, невибагливість. Але на тривалу серйозну навантаження вони все ж не розраховані. Це зумовлює обмеженість функцій мотоблоків з подібним приводом.

Чотиритактні знаходять застосування в мотоблоки середнього і важкого класу, що допускають використання навісного обладнання, що вимагає відбору потужності. Більш складний пристрій, окрема система мастила, значно більш висока ціна. Але зате і можливість розвитку чималих зусиль, вже зовсім інші показники допустимої тривалості і різноманітності виконуваних операцій.

Мотоблок з чотиритактним бензиновим двигуном – це вже потужна багатофункціональна машина

Саме мотоблоки з чотиритактним бензиновим двигуном можна назвати найбільш популярними серед власників земельних ділянок.

До загальних достоїнств всіх бензинових двигунів можна віднести невибагливість в роботі при будь-яких погодних умовах, у тому числі – і при негативних температурах повітря.

  • Найбільш потужними, і в той же час – демонструють найвищі показники економічності в роботі є мотоблоки з встановленими на них дизельними двигунами.

Дизельні мотоблоки – відмінні показники продуктивності, високий моторесурс. Але це на тлі складності обслуговування і далеко не для всіх доступної ціни.

Така техніка відрізняється дуже вражаючими показниками моторесурсу. Ніякий інший мотоблок не зрівняється з дизельним по економічності витрати палива, тобто виробленої роботі, перерахованої на одиницю енергоносія.

Унікальною здатністю дизельних двигунів є можливість стійкої роботи на малих обертах з розвитком великого тяглового зусилля, що особливо важливо при обробці «важких» ґрунтів. Як правило, такі мотоблоки є монофункциональными машинами з системою відбору потужності і можливістю установки різноманітного обладнання різного призначення.

Недоліками дизельних приводів є складність в обслуговуванні, яке вимагає виключно кваліфікованого підходу. Відома проблема дизелів – складність запуску при негативних температурах. Але головне, що обмежує їх широке поширення — це висока вартість. Тобто придбання такого мотоблока має бути повністю виправдано економічно, і буде мати сенс при постійній обробці великих ділянок землі. По суті, подібні агрегати вже цілком можна віднести до міні-тракторів.

Умовна класифікація мотоблоків за призначенням

Асортимент пропонованих споживачам мотоблоків – дуже широкий. Різноманітність простежується у всьому – габаритах, масі, потужності і типу двигуна, наявності наявних функцій і можливостей їх розширення, вартості, і т. п. І якщо власники земельної ділянки прийшли до думки про необхідність придбання такої техніки, то необхідно вже заздалегідь досить чітко окреслити планований коло її «обов’язків».

Існує умовний підрозділ мотоблоків на кілька класів, що обумовлюють сферу їх застосування.

  • «Нижню сходинку займають надлегкі мотоблоки. Хоча, звичайно, по експлуатаційним можливостям їх правильніше буде віднести лише до мотокультиваторів, так як саме поняття «блок» передбачає наявність широкого функціоналу.

Надлегкий мотокультиватор — невелика вага, вузька смуга обробки, обмежені можливості, але, тим не менш, цілком відчутна допомога при обробці невеликих ділянок

Такі машини зазвичай не перевищують за масою 15÷20 кг, оснащуються двотактними двигунами потужністю до 3 кінських сил. Звичайне для них «озброєння» — це фрези для неглибокої (не більше 80÷100 мм) поверхневої обробки грунту – розпушування, прополка бур’янів. Фрези встановлюються співвісно з колесами. Втім, у дуже багатьох моделей такого класу колісний хід і зовсім не передбачений. Перемикання швидкостей, як правило, немає, тобто вони працюють в одному режимі.

Ширина обробки такими культиваторами становить близько 200÷300 мм, що дозволяє добре орудувати між грядками.

Подібні агрегати — досить компактні, що дозволяє навіть перевозити їх у громадському транспорті, тобто брати з собою на заміський ділянку по мірі необхідності. Ціни — в доступному діапазоні, але і моторесурс не відрізняється тривалістю. То є непоганий помічник для городника-любителя, але чекати від нього якихось чудес або реальної допомоги, наприклад, при весняній оранці – не слід.

  • Легкі мотокультиватори володіють масою до 40 кг, а потужність їх бензинового приводу вже може доходити до 4 кінських сил.

Легкі мотокультиватори – більш широка смуга обробки, але все одно лише поверхнева обробка грунту, правда, вже на значнішу глибину.

Функціональність в таких агрегатів теж не особливо видатна. Тим не менш глибина обробки грунту вже може доходити до 150 мм, а ширина за один прохід – від 400 до 600 мм. На м’яких грунтах це дозволяє проводити обробляння перед весняним садінням овочевих культур, ефективно і без пропозиції великих зусиль боротися з бур’янами. Тобто подібний культиватор вже стає досить дієвим помічником на доглянутому ділянці площею в кілька соток.

Нерідко агрегати такого класу вже мають колісний хід, що дозволяє в ряді випадків застосовувати і причіпне обладнання. Наприклад, це може бути окучник або невеликий леміш для нарізання борозен.

В легких мотоблоки вже може передбачатися наявність кількох передач, правда, реверсу (заднього ходу), як правило, немає. Це компенсується наявністю передньої рукоятки, що дозволяє працівнику перемістити культиватор тому, якщо в цьому виникла необхідність.

Моторесурс двигунів невеликий – зазвичай в межах 300 годин. Втім, двотактні бензинові двигуни досить легко піддаються ремонту з заміною основних деталей. Більш слабким місцем можна вважати редуктор. У багатьох моделей він має нерозбірну конструкцію з підшипниками ковзання, і велике навантаження довго не витримує. В цьому плані краще себе показують розбірні редуктори, які дозволяють проводити регулярне обслуговування – змазування підшипників кочення, заміна пильовиків і сальників. Довговічність таких агрегатів може бути відчутно більше – в три-чотири рази.

Але все одно таку техніку складно розглядати як серйозного підмоги тим, хто професійно займається сільським господарством, або віддає роботі на ділянці більшу частину свого вільного часу.

  • Мотоблоки середнього класу вже можна розглядати як цілком функціональну техніку, здатну до виконання безлічі агротехнічних операцій. Маса таких машин становить до 100 кг, а потужність приводу (найчастіше – бензинової, хоча зустрічаються і дизельні моделі) – доходить до 6÷7 кінських сил.

Мотоблоки середнього класу – цілком функціональні агрегати, здатні до тривалої і продуктивної роботи

Завдяки чималій масі і солідної потужності приводу, фрези таких мотоблоків здатні провести обробку грунту на глибину 250÷300 мм, за один захід захоплюючи смугу в 800÷900 мм. Вібрація при роботі вже не настільки чутлива, як у машин легкого класу. Природно, куди надійніше у них і силова передача – редуктор.

Найчастіше такі мотоблоки мають вже кілька швидкостей для переміщення вперед і задній хід. Наявність потужної рами і пневматичних коліс з характерним тракторним протектором дозволяє виконувати роботи по пухкому грунту, використовувати причіпне пасивне обладнання – плуг, окучник, картоплекопалку, борону, і т. п. У більшості моделей передбачений додатковий редукторний механізм відбору потужності (найчастіше — через ремінну передачу). Це дає можливість застосовувати певні типи зйомного обладнання, для роботи якого потрібна крутний момент – наприклад, сівалки, косарки і т. п.

Такі мотоблоки цілком підійдуть для тих господарів, хто всерйоз займається сільськогосподарськими роботами на цілком пристойних ділянках у кілька десятків соток.

  • Важкі мотоблоки по своїй функціональності вже можна серйозно розглядати як професійну техніку, своєрідні міні-трактора, здатні виконувати великий обсяг робіт протягом тривалого часу.

Важкі мотоблоки без особливого перебільшення по своїй функціональності і закладеному моторесурсу вже можна віднести до міні-тракторів

Маса таких агрегатів перевищує 100 кг, що має визначальне значення для сільськогосподарської техніки. Природна, такі вагові характеристики вимагають і відповідного приводу. Так, потужність двигунів внутрішнього згоряння (дизельні або чотиритактних бензинових) становить не менше 8÷10, а іноді доходити до 16 і більше кінських сил. Смуга одного проходу при оранці або культивації може перевищувати 1000 мм.

Додаткове причіпне обладнання, що дозволяє виконувати повноцінну оранку ділянки

Потужна рама культиватора завжди оснащується надійним причіпним пристроєм. Це дає можливість застосовувати важкі причіпні механізми для глибокої обробки землі – лемеховые або дискові плуги, борони, картоплекопалки. Використання спеціального візка дозволяє перетворювати мотоблок в транспортний засіб для перевезення цілком солідних вантажів.

Доставити на полі насіння або добрива, вивести зібраний урожай – немає проблем, якщо в розпорядженні землевласника мотоблок важкого класу

Висока потужність приводу поряд поєднується з наявністю декількох швидкостей переднього і заднього ходу. Це дозволяє вибрати найбільш економічний і продуктивний режим роботи, залежно від стану ґрунту і від виконуваної операції. Обов’язкова наявність коробки відбору потужності забезпечує універсальність мотоблока, якої може використовуватися, крім суто сільськогосподарських функцій, як підмітальної машини, мотопомпи, обприскувача, снігоприбирача з відвальним ковшем або роторним механізмом, садового подрібнювача і навіть дровоколу.

Приклад різноманітності навісного та причіпного обладнання для важких мотоблоків

Єдиним умовним недоліком важких мотоблоків є висока вартість. Придбання буде виправдано в тому випадку, якщо обробка землі є основним заняттям господарів і проводиться на досить великій площі – від гектара і більше. Але на таких площах досягти чого-небудь серйозного вручну – просто нереально, так що без подібної техніки не обійтися. Крім того, широко застосовуються такі машини і у комунальних службах.

Критерії вибору мотоблока для індивідуального використання.

При виборі культиватора майбутній власник повинен вміти оцінювати своє придбання, керуючись певними критеріями.

  • Зрозуміло, що для початку слід визначитися з класом мотоблоку:

— Якщо передбачається обробка зовсім невеликої ділянки прямо біля будинку або на дачі, порядку кількох соток, то немає сенсу купувати дорогий потужний агрегат. Цілком буде достатньо надлегкої моделі з шириною обробки до 300 мм потужністю в пару «коней» Це дозволить без праці маневрувати між грядками, проводячи поверхневу культивацію грунту або прополку. А весняне або осіннє перекопування невеликої ділянки можна виконати і вручну. Наявність декількох швидкостей – не вимагається.

— Для ділянок площею до 20 соток вже буде доцільніше придбати легкий культиватор, здатний за прохід обробити смугу до 600 мм, потужністю до 3÷3,5 кінських сил.

— Територія до 60 соток зажадає вже мотоблока з більш високими можливостями – це близько 4 л. з. потужності і 800 мм смуги обробки. Таким агрегатів вже властиво наявність декількох швидкостей при переміщенні в прямому напрямку і заднього ходу.

— Для обробки земельної ділянки площею до гектара буває досить мотоблока середнього класу, потужністю до 6÷7 л. с., і шириною обробки до 900 мм. Недостатність ваги при роботі на пухкому грунті або при необхідності глибокої оранки може компенсуватися установкою металевих коліс з грунтозацепами або використанням спеціальних обважнювачів.

Можливості оранки мотоблоком середнього класу можна підвищити при необхідності установкою металевих коліс з грунтозацепами і спеціальних вантажів-обважнювачів.

— Нарешті, при професійній обробці землі на площі понад гектар складно буде обійтися без дійсно важкого мотоблока – міні-трактора.

  • Робочий об’єм двигуна, безумовно, безпосередньо пов’язаний з його потужністю і розвивається з зусиллям на використовувані знаряддя обробки. У продажу зустрічаються моделі з об’ємом від 50 до 450 см3. і передане зусилля зростає з ростом обсягу. Так, двигуни з 130 «кубиками» можуть створювати зусилля крутного моменту біля 6 Нм, а якщо двигун має об’єм близько 300 см3, то це зусилля зростає вже до 20 Нм, що є дуже суттєвим значенням, що дозволяє проводити обробку щільних ґрунтів на великій площі.
  • Система пуску двигуна. у мотоблоки легкого класу зазвичай – без варіантів, тобто ручний стартер з витяжним тросом. У агрегатів середнього і важкого класів нерідко встановлюється електричний стартер з пусковою кнопкою на рукоятці управління. Зручно, безумовно, особливо за необхідності частих зупинок в роботі., і особливо необхідно для дизельних двигунів.

Запуск двигуна мотоблока може здійснюватися ручним або електричним стартером

Але наявність електричного стартера передбачає наявність зарядженої акумулятор, а нерідко – ще і генератора для підзарядки. Все це і ускладнює конструкцію, і робить її більш дорогою. Втім, є моделі з ручним стартером, в яких опціонально передбачено встановлення і електричного, так що можна взяти, як кажуть, «на майбутнє».

  • Важливим параметром вибору є тип трансмісії, тобто механізму передачі обертального моменту від двигуна на робочі органи культиватора.

— На агрегатах легкого класу найчастіше застосовується зубчасто-черв’ячна схема. По суті, це два об’єднаних редуктора, вірніше з передачею обертання від двигуна – зубчастої, а нижній, на фрези або колеса – черв’ячної. Система зчеплення, як правило, виконана за принципом відцентрової муфти, що спрацьовує при підвищенні оборотів двигуна, тобто, по суті, нічим іншим не керована.

— Мотоблоки середнього класу зазвичай оснащуються реммневими, зубчастими або ланцюговими передачами (можливі їх комбінації). Схема досить надійна і продуктивна, доступна для регулювання, профілактичних робіт та ремонту. Система зчеплення може представляти собою ремінну передачу з притискним роликом.

Приклад пасової передачі мотоблока з системою зчеплення з притискними роликами.

— Нарешті, для важких мотоблоків застосовується або ланцюгова, або навіть чисто шестереночная система передач, здатна витримувати максимальні зусилля обертаючого моменту. А система зчеплення часто практично повністю аналогічна автомобільної – тобто вижимний з муфтою і дисками.

Потужним важким мотоблоків притаманні системи передач ланцюгового, шестеріночного або комбінованого типу

При будь-якому розкладі оптимальним буде вибір такої трансмісії, яка піддається ремонту. Нерозбірні редуктори, які ставляться на деякі моделі, надійністю, на жаль, не відрізняються, і можуть стати неабиякою проблемою і зайвою втратою чималих грошей.

  • Якщо мотоблок купується «з прицілом» на використання навісного активного обладнання, то слід звернути особливу увагу на систему відбору потужності. По суті, зустрічаються два основних різновиди.

— Відбір потужності здійснюється через спеціальний шків, на якому є вільний виділений струмочок для установки ремінної передачі.

Мотоблок з встановленою картоплекопалки, з ремінною передачею обертального моменту через шків

— Більш досконалою і безпечною в експлуатації вважається система відбору потужності через вал редуктора.

Передача обертаючого моменту на навісне обладнання здійснюється через вал відбору потужності.

Природно, всі напевно обладнання належного відповідати системі передачі. Тобто мати або «відповідь» шків пасової передачі, або систему з’єднання з валом, безпосередньо або через кардан.

До речі, діаметр валу теж дуже важливий. Так, випускаються моделі як самих мотоблоків, так і навісного обладнання під діаметри 25 і 30 мм.

  • Придбання навісного обладнання – це окрема «пісня», і проводиться вже в відповідності з запланованими агротехнічними або загальногосподарськими операціями. Але якщо на цей рахунок вже є певні задумки, то при виборі культиватора потрібно відразу ж уточнити, чи є можливість застосування до них відповідних агрегатів.
  • Варто звернути увагу на діаметр і товщину протекторів коліс. Особливе значення це матиме, якщо роботи планується вести по пухкому грунту. Чим ширше колеса, тим менше буде «самозакапыватсья» в землю сам агрегат. Ніколи не зайвим стане наявність у запасі пари металевих коліс з грунтозацепами.
  • Слід оцінити зручність роботи з мотоблоком — розташування органів управління (пуску, акселератора, перемикання передач і т. п.), доступність до них в ході роботи. Дуже добре, якщо є можливість регулювань керуючих рукояток – по висоті (для точної підгонки під зріст працівника), і в сторони, якщо операції пов’язані з рухом оператора ліворуч або праворуч.
  • Слід правильно розуміти, що робота з мотоблоків – це зовсім не «легка прогулянка» по полю, і вона все одно вимагає певної фізичної готовності працівника. Наприклад, іноді потрібно чимало зусиль для повороту або розвороту машини, для її «витягування» якщо вона раптом починає «тонути» в грунті. А це означає, що слід вибирати моделі з кількома швидкостями в прямому русі, як мінімум однієї – заднього ходу. Дуже хорошим доповненням для середніх і важких мотоблоків є система розблокування диференціала. Тобто при зміні напрямку є можливість блокувати ліве або праве колесо для полегшення виконання попорота або розвороту.
  • Якісні мотоблоки оснащуються системами «самозахисту», наприклад, аварійним відключенням двигуна при недостатності рівня масла або перегрів.
  • Напевно вдумливого покупця зацікавлять гарантійні зобов’язання на обирану техніку, наявність або доступність запчастин, розвиненість системи сервісного обслуговування в регіоні.
  • Неоднозначне питання – що краще, вітчизняні чи імпортні моделі. Мотоблоки відомих західних виробників славляться хорошим якістю збірки, надійної механікою. Але у них може виявитися «примхливість» до якості палива. Крім того, ціна на них істотно вище.

Мотоблоки вітчизняного виробництва менш вибагливі до якості бензину або солярки, більш доступні за ціною. Але моторесурс вже може бути нижче, правда, це часто окупається доступністю комплектуючих і невисокою складністю проведення ремонтно-відновлювальних робіт. Дуже широкою популярністю користуються моделі під брендами «Нева» (Санкт-Петербург) і «Салют» (Москва). Цілком заслуговує всілякої довіри техніка «Білорус»

До речі, непоганим попитом користуються вітчизняні мотоблоки з встановленими якісними двигунами зарубіжних компаній, наприклад «Robin SUBARU EX», «Lifan», «Hitachi», «B&S».

Деякі зарубіжні партнери організували виробництво мотоблоків на території Росії, максимально адаптувавши модельний ряд особливості наших умов. Зокрема, у Воронежі випускаються мотоблоки відомого німецького бренду «Sun Garden», в Дзержинську – працює завод «Hitachi».

Короткий огляд популярних моделей культиваторів та мотоблоків різного класу.

Моделі суперлегкого та легкого класів

  • «Hyundai T 1500E»

Електричний мотокультиватор, простий в обігу, цілком придатний для обробки невеликої присадибної ділянки або для роботи в теплиці

Цілком функціональний «малюк» з живленням від електромережі – «Hyundai T 1500E»

Основні характеристики:

— Маса – 13,5 кг

— Потужність електроприводу – 1500 Вт;

— Ширина смуги обробки за один прохід – 300 мм;

— Кількість фрез – чотири.

— Глибина обробітку ґрунту – 150 мм.

— Регулювання керуючої ручки по висоті.

Колісний хід (без приводу на колеса).

— Кількість передач – одна вперед.

— Приблизна ціна – 7200 руб.

Переваги моделі:

— Зручність у роботі, що не вимагає фізичних зусиль, доступною навіть людям пенсійного віку.

— Висока маневреність.

— Широка смуга обробки для моделей такого класу.

— Відсутність вихлопу газів, досить тиха робота.

— Цілком доступна ціна.

Зазначені недоліки:

— Потрібно подовжувач, за яким доводиться постійно стежити в ході роботи.

— Відсутність реверсу.

— Відчувається брак потужності.

  • «Champion GC243»

Модель російської розробки, китайської зборки. Цілком прийнятний і недорогий помічник для невеликої ділянки

Легкий мотокультиватор «Champion GC243»

Основні характеристики моделі:

— Маса в робочому положенні – 18.2 кг

— Двотактний бензиновий двигун потужністю 1.7 к. с., об’ємом 42.2 см3.

— Ширина смуги обробки – 235 мм

— Глибина обробки — 200 мм

— Кількість передач – одна вперед.

— Зчеплення – некероване, відцентрова муфта.

— Редуктор – черв’ячний.

Ємність паливного бака – 1.3 л.

— Приблизна вартість – 9500 руб.

Зазначені переваги:

— Невисока ціна.

— Простота експлуатації, простота і зрозумілість в управлінні навіть для недосвідчених користувачів.

Легкий запуск двигуна.

Зазначені недоліки:

— Досить сильна вібрація.

— Нерідко відзначається погана регулювання відцентрової муфти зчеплення.

— Не бере щільний грунт, то є хороший для вже раніше оброблених грядок.

— Малий набір функцій.

— Є чимало претензій до якості збірки.

  • «Калібр МК-3,5 B&S»

Легкий мотокультиватор з високоякісним двигуном. Модель – російська, виробництво – Китай.

«Калібр МК-3,5 B&S» — надійний помічник на невеликих ділянках доглянутих

Основні характеристики мотокультиватора:

— Маса в робочому положенні – 29.5 кг.

— Двигун – бензиновий, чотиритактний, компанії «Briggs&Stratton», потужністю 3,5 к.с.

— Ширина обробки двома встановленими фрезами – 380 мм.

— Глибина обробки – 250 мм.

— Кількість передач – одна вперед.

— Редуктор – черв’ячний.

Ємність паливного бака – 0.8 л.

— Приблизна ціна – від 16500 руб.

Переваги моделі:

— Відмінний двигун, легку у запуску і стійкий у роботі на будь-яких оборотах.

— Наявність сошника для встановлення глибини обробки грунту.

— Зручна колісний візок.

— Компактний, поміщається в багажнику легкової машини – седана.

Зазначені недоліки:

— Для щільного ґрунту – дуже легкий, починає вібрувати і скакати. Показує свої якості на раніше добре оброблених ділянках. У коренях чагарнику «в’язне»

Фрези не дуже…

— Гріється редуктор навіть при не дуже великому навантаженні.

— Немає задньої передачі.

Моделі середнього класу

  • «Салют 5Л-6,5»

Хороший зразок вітчизняного якості і відмінною продуктивністю.

Мотоблок середнього класу «Салют 5Л-6,5»

Основні характеристики:

— Маса в робочому положенні – 76 кг.

— Двигун – бензиновий, чотиритактний фірми «Lifan», обсягом 195 см3, потужністю 6,5 к.с.

— Ширина обробки за один прохід – від 300 до 860 мм

— Глибина обробки – до 250 мм

— Кількість передач – 4 вперед і 2 назад.

— Зчеплення – ремінне., з притискним роликом.

— Редуктор – зубчастий.

— Тип коробки передач – ступінчаста механічна.

— Можливість відбору потужності через ремінний шків.

— Пневматичні колеса.

Ємність паливного бака – 3.6 л.

— Приблизна ціна – від 28000 руб.

Переваги мотоблока:

Зручність в управлінні, можливість установки рульових рукояток в оптимальне для користувача положення.

— Відмінна прохідність штатних коліс.

— Легкий запуск двигуна.

— Варіювання кількістю фрез.

— Безвідмовність у роботі.

Недоліки:

Незважаючи на те що модель не можна назвати новою, і на її вже багаторічну експлуатацію, особливих недоліків користувачі не вказують. Є пару зауважень на якість приводних ременів (якщо вони китайські) Але після заміни на вітчизняні – претензії зникли.

  • «Нева МБ — 2 Б-6.5 Pro»

Ще один зразок добротної, конкурентоспроможної вітчизняної моделі.

Мотоблок «Нева МБ — 2 Б-6.5 Pro» — відмінний вибір для любителів та професіоналів

Основні характеристики мотоблоку:

— Маса в робочому положенні – 93 кг.

— Двигун – бензиновий, чотиритактний, компанії «Briggs&Stratton», модель Vanguard 6.5. Потужність 6,5 л. с. при обсязі 205 см3. ручний стартер, повітряне охолодження.

— Глибина обробітку ґрунту – 250 мм.

— Ширина смуги обробки – до 1270 мм

— Кількість передач – 4 вперед і 2 назад.

— Редуктор – ланцюговий.

— Коробка передач – механічна ступінчаста.

— Відбір потужності – через ремінний шків.

— Можливість розблокування диференціала.

— Регулювання рукояток по висоті і положення

— Обсяг паливного бака – 3,6 л.

— Широкі пневматичні колеса.

— Приблизна ціна – від 40000 руб.

Переваги моделі:

— Висока якість зборки.

— Відмінний двигун.

— Надбання показники потужності.

— Можливість перевезення в причіпний візку до 400 кг вантажу.

Зазначені недоліки.

— Претензії до якості ременів.

— Не цілком зручне перемикання передач і управління паливної заслінкою («газом»).

— Зустрічаються гнівні коментарі з приводу не цілком продуманої системи перемикання передач.

  • «Патріот Урал»

Продукція колишнього американського бренду, який нині належить Росії – якісний потужний мотоблок середнього класу.

Заслужив чимало добрих відгуків мотоблок «Патріот Урал»

Основні характеристики мотоблоку:

— Маса – 78 кг.

— Двигун – бензиновий, чотиритактний, P175, об’ємом 220 см3, потужністю 7,8 л. з., ручний стартер, повітряне охолодження.

— Ширина обробки – до 900 мм.

— Глибина оранки – до 300 мм.

— Кількість передач – 4 вперед і 2 назад.

— Редуктор – ланцюгового типу, в литому чавунному корпусі.

— Зчеплення – ремінне.

— Можливість відбору потужності через шків.

— Діаметр коліс – 480 мм

— Бризковики для захисту працівника.

— Приблизна вартість – від 34000 руб.

Відзначаються переваги:

— Посилена рама, захищає двигун зверху і з боків.

— Зручна конструкція зчіпного пристрою.

— Дуже зручне розташування органів керування, можливість регулювання рукояток по висоті і положенню.

— Дуже цікава ціна для мотоблоків такого класу, на тлі високої якості моделі.

— Висока прохідність штатного колісного ходу.

Недоліки:

По самому мотоблоку претензій не висловлено. А ось до якості складання штатних фрез є питання. Незайвим буде зробити підтяжку їх всіх різьбових з’єднань перед первинним використанням.

Відео: Приведення мотоблока «Патріот Урал» в робочу готовність

Мотоблоки важкого класу

  • «CARVER MT-900 DE»

Потужний важкий мотоблок російської розробки.

Такого потужного агрегату, як «CARVER MT-900 DE» дарма навіть цілинний грунт

Основні характеристики моделі:

— Маса в робочому стані – 173 кг

— Чотиритактний дизельний двигун фірми «Weima», об’ємом 406 см3, потужністю 9 л. с.

— Глибина оранки ґрунту – до 350 мм.

— Ширина смуги обробки за один прохід – від 800 до 1200 мм.

— Шестерний редуктор.

— Кількість передач – два вперед і один назад.

— Підключення активного навісного обладнання через вал відбору потужності.

— Електричний стартер.

— Приблизна вартість – від 57000 руб.

Зазначені переваги моделі:

— Відмінні показники потужності при оранці навіть дуже важких грунтів.

— Зручна система управління.

— Стабільна робота двигуна на низьких оборотах.

— Добре продумана система захисту двигуна і працівника.

— Розбірний редуктор.

Зазначені недоліки.

— Досить висока складність самостійної збірки мотоблока після його доставки з магазину.

— Немає механізму розблокування диференціала.

  • «Aurora SPACE-YARD 1350D»

Важкий дизельний мотоблок російської розробки і російського чи китайського виробництва (зустрічаються обидва варіанти).

Важкий дизельний мотоблок, розроблений з урахуванням особливостей експлуатації в Росії

Основні характеристики моделі:

— Маса в робочому положенні – 170 кг

— Двигун – дизельний чотиритактний, об’ємом 406 см3, потужністю 9 л. с.

— Електростартер, акумулятор ємністю 36 Ач.

— Кількість передач – два вперед і один назад.

— Глибина обробітку ґрунту – до 300 мм.

— Ширина смуги обробки – від 850 до 1350 мм

— Кількість штатних фрез – до 40 шт. зібраних в блоки по 8 шт.

— Обсяг паливного бака – 5 л.

— Підключення навісного активного обладнання – через вал відбору потужності.

— Приблизна вартість – 65000 руб.

Зазначені переваги моделі:

— Відмінний колісний хід високої прохідності.

— Зручне розташування органів управління з можливістю налаштування висоти і положення рукояток.

— Відмінні показники роботи на щільних і цілинних ґрунтах.

Недоліки:

Недоліки неістотні, але все ж:

— Зустрічається невисока якість зовнішньої фарбування деталей мотоблока.

— Гучність в роботі, кілька більш висока, ніж у інших аналогічних дизельних мотоблоків.

— Відсутність механізму розблокування диференціала.

— Дещо завищений витрата моторного масла.

* * * * * * *

Як, напевно, читач помітив, в огляді моделей основний упор робився на мотоблоки російського виробництва. Нічого дивного – якісний агрегат професійного класу обійдеться всього в 30÷50 тисяч рублів. Тоді як, наприклад, мотоблок французької компанії Caiman (так, дійсно, це дуже класна техніка) з приблизно такими ж функціональними можливостями перевалить вартості за 200 тисяч. Є над чим подумати!

І на завершення публікації, напевно, читачеві буде цікаво подивитися на порівняльний огляд трьох популярних моделей мотоблоків.

Відео: «Змагання» мотоблоків «Нева», «Ока» і «Цілина»